В Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас се проведе шеста научно-практическа конференция „Образование за бъдеще – приемственост и перспективи“ и Майсторски клас „Академия за директори“. Събитието бе открито от доц. д-р Красимира Димитрова, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти и организатор на конференцията.

Проф. д-р Галин Цоков, министър на образованието и науката, подчерта значимостта на темата, като разгледа въпроси за интеграцията на изкуствения интелект в образованието, значението на емоционалната интелигентност и необходимостта от компетентностно образование. Официални гости бяха Наталия Михалевска, началник на кабинета на министъра на образованието и науката, проф. Мария Нейкова, областен управител на Бургас, кметът на Бургас Димитър Николов, и други високопоставени личности от образователната сфера.

Кметът Димитър Николов изрази своето виждане за децентрализацията на образователната система, като посочи, че всеки град трябва да има възможността да развива собствените си образователни процеси. Проф. Мария Нейкова похвали взаимодействието между институциите в Бургас, а Петя Петрова, началник на РУО – Бургас, се пошегува, че всички присъстващи споделят „кръвна група педагог“.

Ректорът на университета, проф. д-р Христо Бозов, подчерта значението на конференцията за бъдещето на образованието в Бургас, и изказа благодарност към министъра за осигурените средства за ремонт на университетски сгради, както и към местните власти за тяхното съдействие.

Целта на конференцията бе да събере учени, учители, педагогически специалисти, докторанти и студенти, за да обсъдят съвременни изследвания, методи и практики в образованието, които да подпомогнат приемствеността и перспективите за бъдещото развитие на образователната система. Проф. дпн Сийка Чавдарова-Костова представи пленарен доклад на тема „Педагогическата компетентност в контекста на ключовите компетентности“.

В следващите два дни участниците ще дискутират в различни секции по теми като формиране на функционална грамотност в предучилищна възраст, практически подходи и стратегии за развитие на функционална грамотност в начален етап, методически инструменти за учениците от 5-12 клас и представяне на добри педагогически практики.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук