Очаква се Бългаеия да формира нови елитарни туристически зони с влизането си в еврозоната. Според Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, такива райони могат да се появят около яхтените пристанища в морските курорти Св. Влас и Созопол, както и в к.к. „Св. св. Константин и Елена“. Въпреки това, той подчерта, че тези курорти няма да бъдат ограничени само за хора с високи доходи и няма да се превърнат в затворени зони за българите с по-ниски доходи.
Драганов сподели, че държавата трябва да се фокусира върху предлагането на здравна профилактика за пенсионерите, което ще помогне за облекчаване на натовареността на здравната система и за по-добро оползотворяване на сезоните зима и лято. Той предложи за целта да се отделят около 200 милиона лева за ваучери за здравна профилактика, както се прави в други европейски държави.
Прогнозите за зимния сезон показват, че туризмът в България се развива успешно, като се наблюдава ръст в броя на чуждестранните туристи. Очакванията са техният брой да достигне около 3,2 милиона за периода декември – април. Наред с това, туризмът продължава да се развива във всички направления, като културен туризъм, здравен туризъм и бизнес туризъм.
Драганов отбеляза, че за лятото се наблюдава значителен интерес към ранни записвания за почивки в България, като ръстът от около 20% е резултат от усилията на Министерството на туризма и българските туристически организации. Той изрази увереност, че българският туристически пазар ще се стабилизира и ще привлече все повече туристи от Германия, Великобритания и Полша.
Експертът добави, че цените на почивките в България ще останат стабилни, благодарение на конкуренцията и наличието на голямо предлагане на туристически услуги. Южното Черноморие ще продължи да бъде предпочитано от семейства с деца, като популярни курорти ще бъдат Поморие, Бургас и Созопол.
Междувременно, в Интер експо център започна 41-вото издание на международното туристическо изложение „Ваканция&СПА Експо“. Изложението събира 240 изложители от три континента и е важен форум за развитието на туризма в България. За първи път ще бъде обособена зона Digital Box, която ще събере компании от сферата на маркетинга и онлайн рекламата в туризма.