Николета Колева от Бургас се оказа в абсурдна ситуация, като плати пет пъти една и съща глоба, наложена ѝ от „Пътна полиция” за превишена скорост. През декември миналата година, в рамките на две седмици, тя получава два акта по 200 лв. За да се възползва от възможността за намаление на санкцията, Николета плаща единия акт веднага, а другия през март.

Когато прави плащането за второто нарушение, тя забелязва, че първата глоба, която е заплатила по банков път, отново фигурира като неплатена. В резултат на това, тя я плаща отново и подава жалба за възстановяване на средствата. Въпреки че не получава отговор, скоро получава известие, че задълженията ѝ ще бъдат предадени на частен съдебен изпълнител.

„Двете глоби пристигнаха в рамките на две седмици през декември. Платих едната, а за другата забравих. През март видях, че трябва да платя и двете отново“, разказва Николета.

Жената опитала да организира среща с директора на КАТ, но не успяла да се свърже с него. По-късно, когато проверила в НАП, същите глоби отново излезли като задължения. След получаването на „приятелско“ писмо от НАП, в което ѝ съобщават, че може да бъде предадена на частен съдебен изпълнител, Николета се принудила да плати глобите отново.

Тя се свързала с адвокати в Бургас, които я посъветвали да подаде жалба. „Звънях поне 10 пъти в НАП, но никой не вдигна телефона“, допълни тя.

От КАТ коментираха, че жалбата на Николета е разгледана и е установено, че надвнесената сума трябва да ѝ бъде възстановена. Становището е изпратено по пощата, но писмото не е достигнало до нея и е върнато обратно.

От КАТ обясниха, че второто плащане е станало необходимо, защото Николета е пропуснала 14-дневния срок за плащане с отстъпка. Според тях, проблемът с електронната система за свързване между „Пътна полиция“ и НАП е довел до неразбирателства относно статусите на задълженията.

Николета Колева е категорична, че ще потърси правата си по съдебен път.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук