Според годишното проучване на Kantar за България, проведено през октомври 2024 г., разпознаваемостта на кампанията Black Friday достига рекордно ниво от 97,2% сред градското население. Black Friday продължава да бъде огромен феномен в страната, като 75,9% от българите в градовете, запознати с кампанията, заявяват, че възнамеряват да направят поне една покупка по време на кампанията.

Проучването показва, че 75% от потенциалните купувачи планират да пазаруват онлайн, което утвърждава значението на електронната търговия по време на Black Friday. Българите проявяват интерес към разнообразие от продуктови категории, като водещи са дрехи, обувки, козметика, стоки за дома, малки домакински уреди, спортни стоки и мобилни телефони.

По отношение на планираните разходи, 40% от потенциалните клиенти предвиждат бюджет между 101 и 350 лв., а 47,3% – над 351 лв. Средният очакван бюджет за Black Friday 2024 г. е около 531 лв., като той е по-висок при мъжете – 664 лв., и по-нисък при жените – 405 лв. Столичаните възнамеряват да похарчат средно 579 лв., докато в по-малките градове бюджетът е около 539 лв.

Проучването разкрива различни предпочитания по пол и възраст: жените проявяват по-силен интерес към модни стоки, козметика и продукти за дома, докато мъжете планират покупки на спортни артикули, мобилни телефони, лаптопи и оборудване „направи си сам“. Дрехите остават най-предпочитаната категория за 54% от жените, а 49,2% от столичаните също планират покупка на облекло.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук